فرا رسی روز همبستگی وتجلیل از پیکار مادران و خواهران را تبریک و تهنیت میگوییم !
هدایت حبیب                                                                                       هدایت حبیب

   پشتیبانی و همرزمی کامل خود را ، از مبارزات برحق شان ابراز  میداریم !     

     سازمان ما وارث با استحقاق و مستقیم حزب دموکراتیک خلق افغانستان ( حزب وطن) است . آن حزب  پرچمدار مبارزه برای رهایی زنان میهن ما ، از منگنه ی هرگونه ستم بود . نام مادریِ خجسته ی بزرگ مان ، این قهرمان مادرِ تاریخ معاصر کشور دکتورس اناهیتاراتب زاد و سازمان زیررهبری اش ، بنام « سازمان دموکراتیک زنان افغانستان» عنوان زرینِ فصل بزرگِ کتابِ تاریخ رزم و پیکار زنان افغانستان ، برای آزادی شان خواهد بود .                                                                                            سوگ مندانه غصب حاکمیت از آن حزب بوسیله عناصر تاریک اندیش و ضد مردم ، در قدم اول دشمنی آشکار و بی رحمانه با زنان وطن وپامال کردن حقوق حقه شان بود .    سپس پتیاره گان و خفاشان شب پرست ، کوچکترین روزنه هایی را هم که نوری به محیط کار و زندگی زنان میرسانید ، سبعانه و متعصبانه بستند . برای اسارت زنان بدترین دست بندها ، پا بندها ، چشم بندها ، رو بندها و قوانین را وضع نمودند . چند خواهر ما را به  ظاهر سازی در مجمعِ بنام پارلمان آورده اند ، تا سایر زنان کشور را ، به این وسیله مورد شکار وحشیانه قرار بدهند ، که دادند .                           

           در بسا از اقصای جهان  ، زنان توانسته اند ، به پاره ای از حقوق خود برسند ؛ ولی ، سوگمندانه در کشور ما ستمگران گلوی زنان را با تمام قوت می فشارند : سنگ دلانه تا سرحد مرگ لت وکوب می نمایند ، به خود کشی ، خود سوزی ، جدایُی از فرزند وامیدارند ، به حیوانی تبادله می کنند ، به جرمی بروزِ خود انگیزِ پسندیده ترین صفت انسانی ؛ یعنی محبت سنگسار می شوند وبی رحمانه به قتل میرسند ، برای تلافی شدن جنایت مردان بنام « بد » داده میشوند ، که تا زنده اند ستم بکشند و . . . .                      آنچه یاد شد ، کاهی از کوهی عظیم است ،  رنج و اندوه مادران و خواهران مان در افغانستان چنان بزرگ است که به گزارش نمی گنجد ؛ با این حال ، ما معتقدیم که آزادی زنان از بدبختی ها  ، زمانی میسر است ، که جامعه در کل آزاد گردد . درین راستا مبارزه ای دموکراتیک و مترقی جریان دارد . همچنان رهایی زنان مستلزم پیشرفت اقتصادی و اجتماعی تمام کشور است ؛ روی این منظور است ، که زن ستیزان وواپس گرایان ، دست به انواعِ دستبرد ، از دارایی مردم و امداد بین المللی می زنند ، با تمام قوت و امکان میخواهند ، وطن پرستان راستین را از حاکمیت وکشور دور سازند ، تا مانع انکشاف کشور گردند و زن را مانند سایر عرصه های جامعه ، در اسارت نگهدارند ؛ تا ، اگر بتوانند به همکاران باداران خارجی شان ، ترقی خواهان وزنان را موقتاَ خفه کنند ؛ اما ، سیر زمان و جبر تاریخ را ، که به نفع ترقی ، دموکراسی و زنان است ، نمی توانند باز دارند ؛ به این دلیل میتوانیم حکم کنیم که ، پیروزی نهایی از آن مادران و خواهران ما ، درین نبرد حق بر با طل است .                                           

خواهران و مادران عزیز !  ما و همه مردان نیک خواه و نیک اندیش افغان و جهان با شماییم !                                                                                          

    مادران محبوب !  آبشار تن شما سرچشمه ای حیات است ، پس به حق شما باید ، سرو سرور جامعه باشید !                                                   

                        زنده باد مادر ، این چشمه بی پایان مهر و محبت !                            

                بگزار مادر باشد ، تا به دلها صفا و صمیمیت ،مهر و محبت باشد !                                                                                                                               2010/03/03


March 2nd, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي